Politiskt förtroendevald - begäran om ersättning för förlorad arbetsinkomst
Den här tjänsten kräver inloggningFörtroendevald som behöver vara ledig från sitt ordinarie arbete eller är egenföretagare med aktiv verksamhet kan begära ersättning för förlorad arbetsinkomst i samband med sammanträden och förrättningar, enligt regelverket för ersättning till Region Gotlands förtroendevalda.
Begäran om ersättning för förlorad arbetsinkomst bör skickas in månadsvis för att ersättningen ska kunna kopplas samman med förrättningstillfället. Begäran får inte vara äldre än 6 månader.
I regelverkets kapitel 3 regleras villkor för ersättning. Intyg om anställning och lön ska lämnas via e-tjänst:
Lämna intyg om anställning och lön
Om inkomsten förändras eller vid byte av arbetsgivare ska nytt intyg lämnas.
Egenföretagare ska INTE lämna intyg om anställning, eftersom ersättning ges utifrån schablon eller genom att t.ex. utdrag från Skatteverket bifogas i samband med begäran om ersättning för förlorad arbetsinkomst.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Personuppgifter i bifogade dokument
- Ekonomiska uppgifter
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Så här behandlar Region Gotland personuppgifter
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- 10 år
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.
Integritetsskyddsmyndighetens webbplats om att lämna klagomål
Personuppgiftsansvarig
Regionstyrelsen - Region Gotland
Anna Malm
anna.malm@gotland.se