Specialkost - avbeställning
Den här tjänsten kräver inloggningHuvudansvaret för barnets/elevens specialkost ligger alltid hos vårdnadshavare. Avbeställning av specialkost ska göras vid byte av förskola/skola eller förändrat behov av specialkost. Ny beställning av specialkost görs därefter i följande e-tjänst: Specialkostbeställning. Tänk på att göra den nya specialkostbeställningen i god tid inför terminsstart.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Personuppgifter i fritextfält
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Så här behandlar Region Gotland personuppgifter
Rättslig grund för behandlingen
Myndighetsutövning och uppgift av allmänt intresse
Lagringstid
- 2 veckor
Övrigt om lagringstid
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.
Integritetsskyddsmyndighetens webbplats om att lämna klagomål
Personuppgiftsansvarig
Barn och utbildningsnämnden/Gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden - Region Gotland
Malin Karlsson
malin.karlsson03@edu.gotland.se