Här kan du lämna din ansökan om insats enligt LSS. För att använda e-tjänsten krävs att du loggar in med e-legitimation. Som alternativ till e-tjänsten finns en blankett som skrivs ut och skickas in till adress angiven på blanketten.
Vi kommer att ta kontakt med dig när vi påbörjar utredningen av din ansökan.
Mer om stöd till personer med funktionsnedsättning:
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
5 år
Övrigt om lagringstid
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Mottagare av personuppgifter
I samband med att insats beviljas kan personuppgifter komma att skickas vidare till utförare, god man/förvaltare och hälso- och sjukvårdsnämnden.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.