Hemsjukvårdsinsatser vid tillfällig vistelse på Gotland - beställning
Socialförvaltningen på Gotland har ansvar för basal hemsjukvård i ordinärt boende. Vid tillfällig vistelse på Gotland ska hemkommunen/hemregionen beställa insatser via denna e-tjänst enligt följande villkor:
- Beställningen ska ha inkommit till Region Gotland senast 14 dagar innan personens ankomstdatum.
- Fakturering sker efter vistelsens slut. För insatser debiteras hemkommunen/hemregionen 700 kronor per besök.
- Hemsjukvården kontaktar vid behov beställande kommun/region för praktisk planering.
Hemtjänstinsatser vid tillfällig vistelse beställs separat via annan e-tjänst:
Beställning av hemtjänstinsatser vid tillfällig vistelse på Gotland
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Personuppgifter i bifogade dokument
- Personuppgifter i fritextfält
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Så här behandlar Region Gotland personuppgifter
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.
Integritetsskyddsmyndighetens webbplats om att lämna klagomål
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden - Region Gotland
Hemsjukvården, Region Gotland
hemsjukvarden@gotland.se
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Uppgifter om hemkommunen/hemregionen
- Uppgifter om vårdtagaren
- Beställning av insatser
- Skicka in